Følg os på:

Adresse:

Østergade 44, 8850 Bjerringbro

Fodsmerter

Foden består af mange knogler og led, der sammen med ledbånd og muskler giver affjedring og fleksibilitet, som resten af kroppen har brug for, når vi står og går.

Smerter i foden kan have flere årsager. Både akutte skader og overbelastningsskader er almindelige i foden. De problemer vi oftest ser på klinikken er:

Smerter i svangsenen/hælspore
Smerterne er under foden og oftest værst i svangen og omkring hælen. Dette er en tilstand, der kommer over lang tid. Smerter er værst, når man skal i gang med at gå efter at have siddet eller ligget stille. Øvelser, tape og såler er effektivt til at komme af med smerterne.

Følger efter at have vredet om på foden
Smerter er oftest omkring ankelleddet og kan være både indvendig og udvendig side af foden. Det er vigtigt at forsøge at genvinde normal bevægelighed, stabilitet og styrke omkring anklen.

Nedsunken forfod
Smerterne er under det forreste af foden ved de tre midterste tæer. Vi hjælper dig gerne med indlæg som lindrer symptomerne. Du kan desuden læse mere her.

Slidgigt/artrose
Smerterne kan være i alle fodens led, og oftest er smerterne der, når man står eller går.

Øvelser og indlæg kan hjælpe med at lindre smerterne.

Vi hjælper dig med at finde årsagen til dine fodsmerter og finder sammen med dig ud af om træning, behandling eller indlægssåler kan hjælpe dig. Du kan læse mere om såler her (eget link om såler)

Christine har et træningshold, hvor fødderne er i fokus.